17-18 Ekim Çeşme ve Levrek

Merhaba sevgili deniz dostları.
Şu bloga en azından açıp baktığınızda deniz görüp mutlu oluyorsunuzdur umarım. Aslında dalışlara fotoğraf makinamı götürebilsem neler çekeceğim fakat olmuyor işte. Hırsızı var uğursuzu var.
Bütün hafta kurtlanıp kurtlanıp cuma günü akşamında yola çıktık Çeşmeye doğru. Kuzenim Onur Abim, Ayberk Abi, Yavuz Abi bir de ben. Çeşme dalyandan aldık tekneyi hazırlandık ve yola çıktık Kara adaya doğru. Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra Karaadaya geldik. Çapamızı attık ve başladık olta ile avlanmaya. Hava durgundu, sabah 5 e kadar güzel balık yakaladık. Mandagöz denilen ufak bir balık avladık. 5 de yatıp 2 saat uyudum ve 7 gibi kalktım. Başka bir yere geçtik tekrar olta, biraz karagöz avladık.
Saat 10 gibi beni bir adaya bıraktılar dalış yapayım diye, yarım saat yüzdüm fakat resmen canlı yok. Tekneye bindim tekrar, ileride bir ada var orada dal dedi Onur Abim ve oraya doğru götürüp bıraktılar beni. Sığ bir ada etrafını dolaşmaya başladım. Sığ bir yerde dalıp agaşon yapayım dedim ve yarım nefeslenip dibe indim. Dibe inmemle birlikte daha henüz balık çağırmak için ses bile çıkartmadan ilerden 4-5 parça balığın bana doğru geldiğini gördüm. İyice gizlendim, gelenler levrek fakat arkalarında baya iri bir şey var ve o kadar hızlı geliyorlar ki.. Allah alla dedim bu ne olabilir kofana mı başka bir şey mi derken, menzile girdi bir baktım levrek. Ama o kadar iri ki inanamazsınız. Tüfeğimin ucuna kadar geldi, çok basit bir atışla vurabilirim fakat o kadar güzel bir hayvan ki kaçırmak istemiyorum. Kendimden emin olduğum bir anda bastım tetiğe, "takkk" hayvan ipte, başladı kaçmaya çalışmaya, kötü de yerinden vurmuşum lanet, yırtıp etini kaçabilir. Neyse makarayayı açtım uzaklaştı levrek. Görüş mesafemden çıktı. Arasıra yokluyorum asılıyor ama güçsüzleşmiş, yavaş yavaş makarayı toplayıp üstüne gittim ve baktım dipte yatıyor. İnip kuyruğundan yakaladım arkadaşlar. İnanılmaz bir zevk ya, o kadar iri ki, fotoğraflarda o iriliği belli olmuyor. :) 1 lt kola şişesi ile orantılayın işte :)

Biraz daha yüzdükten sonra tekneye çıktım, Tabi olay oldum teknede, hepsi helal be diyorlar. :) Oradan çıkıp kuytuda mangal yaktık. Yemeğimizi yedik, O gün akşama kadar olta yaptık, baya bir mercan aldık. Çok güzel bir gündü gerçekten. Hayatımda vurduğum ve gördüğüm en büyük levrekti. 3 kilo üstü geldi. Eee kış sezonu açılmaya başladı, artık daha iri balıklarla görüşmek üzere :)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Response to "17-18 Ekim Çeşme ve Levrek"